Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carlijn - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carlijn - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen

Door: carlijninbrazil

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

19 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Na het een jaartje uitgestelt te hebben, ga ook ik eindelijk een half jaar studeren(ja mam, pap studeren;)) in het buitenland. Na een geweldig afscheidstourner realiseer ik me wel dat ik al mijn vriendjes, vriendinnetjes en natuurlijk papa en mama enorm ga missen. Maar gelukkig is er skype dus feel free to contact me anytime!
Op het moment zit ik lekker op een bankje op schiphol te wachten tot ik kan inchecken, en nogsteeds dringt het niet helemaal tot me door dat ik over 14 uurtjes ook daadwerkelijk in Brazilië zit. Het is super moeilijk in te schatten hoe lang een half jaar is, al heb ik van veel voormalig wereldreizigers gehoort dat het waarschijnlijk voorbij vliegt, dus ik ben vastbesloten er het aller beste uit te halen. Aan de ene kant is een half jaar wel echt lang, maar zeker als ik nu naar buiten kijk is een half jaartje Brazilië echt geen straf! Ik ben enorm benieuwt of alle verhalen van de mooie stranden, levendige muziek, spontane mensen en het overweldigend economisch centrum van São Paulo echt waar zijn.
Wat betreft voorbereideingen dacht ik geleerd te hebben van mijn vorige tripjes om meer dan ruim optijd alle documenten te verzamelen. Dat bleek echter makkelijker gezegt dan gedaan. Ik ben in totaal 8 keer op en neer naar Rotterdam gereist om er elke keer achter te komen dat een ander document toch niet valid genoeg was. Tot overmaat van ramp dacht ik anderhalve maand geleden eindelijk alle documenten bij elkaar te hebben toen de ambasade in Brazilie besloot te staken! Gelukkig is de staking pre-cies optijd gestopt waardoor ik gister alsnog mijn paspoort met visum gister heb kunnen ophalen.
Verder was mijn planning rond of net onder de 20 kilootjes te zitten, wat uiteraard niet gelukt is. Met 24 kilo rond heeft de stewardess een oogje dichtgeknepen wat betekend dat de terugweg nóg een grotere uitdaging wordt. Ach laat ik eerst maar even een huisje zoeken waar ik al die troelie kwijt kan.
Liefs!

  • 21 Juli 2012 - 11:29

    Kelly:

    Succes met het zoeken naar een stekkie en en enjoy the brazilian life :D xx

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Exchange

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2012

Long time no see

10 September 2012

Let get the party....uhm classes started!

07 Augustus 2012

Minha Casa é Sua Casa

21 Juli 2012

Eu não falo português

19 Juli 2012

Het aftellen is begonnen
Carlijn

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 4637

Voorgaande reizen:

19 Juli 2012 - 07 Januari 2013

Exchange

Landen bezocht: